Tisdagstema: Skarv

Knepigt värre veckans tema, bläddrar och bläddrar bland mina bilder, försöker tänka ut vad en skarv egentligen är, att det finns en fågel som heter skarv vet jag, men tyvärr hade jag ingen sånn på bild, sen funderade jag på om en skarv bara kan vara liksom en kant, eller två kanter snarare eller om det måste vara nått som är liksom ihop skarvat.

Hur som helst, här kommer mina skarvade bidrag :D


Båda bilderna är från samma tillfälle, det är en sommar för ett par år sen på Axevalla travbana i Skara, det var så kallt så vi gick in och satt på inne läktaren, och nästan varje gång jag tog en bild hamnade skarven mellan två glasskivor ivägen, den över bilden är Lutfi Kolgjini som har halva hästen bakom reklamskylten på harven så det ser ut som att han sitter och åker på harven nästan, harv - skarv, ganska nära :p haha, andra är Björn Goop, halva hästen ute ur bild och skarven stor och tydlig mitt på, egentligen misslyckade bilder som ju passade detta tema ganska bra.

Och så en lite mera lyckad bild:


En Lemur på skansen vaktar skarven i sitt staket. dom är söta Lemurerna.

Om du är intresserad av att veta mer om tisdagstema eller kanske själv vill delta klicka här!

ha en toppen kväll!

V65an kommer snart!

S.

Kommentarer
Postat av: Sirpa

Ja visst var det ett ganska svårt tema men jag var inne på samma linje som du från början... ;-)

2011-11-22 @ 21:13:05
URL: http://www.susajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0