Tisdagstema: Höstmys

Så var det dax för tisdagstema igen, temat den här vecka är höstmys. Jag tycker mycket om hösten, det är mycket fina färger i naturen och man har en andledning att tända ljus och krypa upp i soffan med en filt och mysa varje kväll :-)

här kommer mitt bidrag:

Finns det något höstmysigare än en mustig soppa när skymningen faller? här är ett urval av soppor tillverkade av mig och mina skolkamrater under förra hösten, bland annat potatis och purjolöksoppa, minestrone och ängamat fanns, bilden är tagen med mobilkamera därför är den lite suddig.


här är en bild på några tända ljus, det är mysigt att tända ljus på hösten, när regnet smattrar mot fönstren och man blir alldeless vemodig i sinnelaget som Allan Preussen säger.

Vill du veta mer om tisdagstema? Du kanske själv vill delta? Klicka här
Ha det toppen!
S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0