snabb uppdatering

Hej Allihopa!
jag har inte haft tid att blogga på ett tag nu, inte ork heller. Det var varit ganska hektiskt i skolan dom senaste veckorna, en i vår grupp har hoppat av så nu är vi bara tre, men den ena är sjuk ganska ofta så vi är för det mesta bara två, fast han var i skolan hela förra veckan iaf så det var bra :-) men iaf så var Annika på praktik förr förra veckan när vi hade disken så då var det tufft, först var Robban där ena dagen sen andra dagen kom Elin men inte Robban sen dom resterande dagarna så var båda borta så på torsdagen fick Matty hjälpa mig i disken och på fredagen fick jag hjälp ac Seliha. Förra veckan hade vi bageriet, och Annika skulle egentligen ha haft praktik den veckan med men eftersom Elin plötsligt beslutade sig för att hoppa av så avbröt hon praktiken och kom till vår undsättning!

Den här veckan har vi Kallis, kallskänken alltså, vilket innebär att vi ansvarar för salladsbuffén, dressingarna och den vegitariska rätten på menyn, idag var det ungsbakade rotsaker med prästost creme. I morgon kommer jag inte ihåg vad vi ska ha, kanske var det canelloni, vi får se. Det är ganska soft i kallis, inte så jättekul men ändå rätt skönt att stå där och fixa med grönsaker och så. Lärorikt oxå, det är bra att kunna vegetarisk matlagning oxå. Men det är mycket folk borta just nu och har varit så i säkert en månad, vi går på 12-15 stycken varje dag typ, har vi full styrka så ska vi vara 23-24 så nästan 10 pers borta varje dag, det är många som vabbar och så några som är bortresta.. men vi klarar det även om det är tufft men vi hjälps åt så gott vi kan och lärarna hjälper till massor oxå..

nä nu är det sov dax.
ska lägga upp lite bilder från skolan senare nån gång när jag orkar
ha det toppen!
S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0