Trav, ett av mina största intressen!

Ja trav är ett av mina största intressen men hur kommer det sig? Ja jag har det sen barnsben kan man väl säga, inte intresset men trav har alltid funnits där, min pappa spelade på trav när jag var liten och ibland fick jag hjälpa honom att välja hästar. Och när jag blev lite äldre så började min moster Agneta starta med sin häst Taste of Apple i en massa lopp så då tittade vi alltid på honom på tv när han startade.

Men det kulminerade för ca 3.5år sen när jag träffade min sambo Pierre, han och hans familj har alltid varit väldigt trav intresserade så vi pratade ju såklart om det och det visade sig att han och hans pappa brukat spela på "Äpplet" det var roligt. Men så ju längre vi har varit tillsammans desto mer har jag börjat gilla travet.

Pierre och hans familj har haft flera trav hästar själva, den dom pratar allra mest om och som jag tror är den som betytt mest för dom är en svart märr som heter Joy Occassion (stavning?) men Pierre pratar ofta om en liten märr som hette High Happiness tror jag.

Hursomhelst så åkte vi på trav med Pierres föräldrar en av dom första gångerna vi var där och hälsade på, det var på Örebro travet och jag blev fast den kvällen, stämingen, hästarna allt.  Nu har jag varit på trav många gånger. Och jag har varit på fyra olika banor. Örebro,Fornaboda(Lindesberg),Axevalla och Eskilstuna. Om några veckor ska vi förhoppningsvis till Solvalla oxå det ska bli kul.

Som med alla intressen så får man ju favoriter. Min absoluta favorit tränare är Lutfi Kolgjini, han är rakt fram och ärlig och en jäkla bra tränare. Sen har jag egentligen tre favorit kuskar, Ulf Ohlsson, Björn Goop och Erik Adielsson.  Ulf Ohlsson är en favorit som jag faktistk fick nästan på en gång, jag kan inte riktigt säga varför jag gillar honom, han har nått helt enkelt. Björn Goop är en fantastisk kusk, det är bara att kolla statistiken, men nått jag gillar med honom är att han alltid ger hästarna en värdig chans i loppen, jag har aldrig sett honom köra bort sig. Erik Adielsson är en fantastisk kusk han oxå, han verkar alltid glad och trevlig och det är kul att han medverkar i studion, han kör lite märkligt ibland tycker jag, invändigt och sånt, men när han kör bra så kör han bra!

Här kommer lite bilder.



På den första bilden ser vi Lutfi Kolgjini, den andra är Erik Adielsson (blått) och Björn Goop (grönt) och den sista bilden visar Ulf Ohlsson som gör tummen upp - Bilderna är Googlade


Det är så annorlunda att vara på tränarsidan på travbanorna, på stallbacken, Pirres faster Lilli-Anne är travtränare och vi har flera gånger åkt med henne på trav när hon startat med sina hästar och då får man komma in på stallbacken, då får man se mycket roligt.
jag ska lägga upp lite bilder som jag själv tagit sen blandannat på Lilli-Annes hästar och på Pierres föräldrars häst, han har inte börjat starta ännu men han ska göra det.

Tisdagstemat kommer sen!
ha det toppen!
S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0