13/12 Lucia och uppdatering

Tjena!
Det var ett tags en nu!
Jag är hos mina svärföräldrar utanför örebro sen i fredags och utan tillgång till egen dator blir det lite såhär. Sitter vid svärfars dator just nu :-)
Det har varit väldigt trevliga dagar hittills, i Lördags var vi på V75 på Örebrotravet, en av dom bästa travdagar jag varit på tror jag, fina lopp och så. Quarcio Du Chene vann, precis som jag tippat, superroligt, Mina svärisar säger att Björn Goop inte vinnar ofta på Örebro, dom är ju där jämt nästan så dom har väl sett, men iallafall så vann han två lopp på V75 i lördags och minst ett utanför. Så roligt det var att stå där och skrika in honom i mål! :D :D Fy så fin Quarcio är förresten, riktigt snygg häst!

Direktsända V86 var bland det roligaste jag sett, super fina lopp och kul i studion, jag älskar Micke Nybrink, han är för härlig, han visar så mycket känslor i tv, det är kul, han blir arg och skriker, och att han kör loppen i badkaret tycker jag är super! jag tycker han är toppen som expert, förstår inte att folk gnäller på honom! Jocke och Lennart är också roliga tycker jag, det är alltid kul att se på dom, dom stojjar och står i! Björn Goop vann 4 lopp i onsdags, Erik Adielsson 2. Skojigt!

I Fredags var V65 på Bergsåker inställt för att banan var för dålig, Robert Bergh var smått upprörd på banpersonalen vad det verkade. I söndags var det på Solvalla men då såg jag inte det för vi var på Axevalla och hjälpte Lili Anne med "Prinsen" som startade där, det var jätteroligt, det började med att boxen blivit dubbelbokad så där stod redan en liten märr när vi kom, så vi hamnade i boxen bredvid och då kom såklart dom som skulle ha den. men dom ställde sig i en ledig lite längre bort. Lili Anne var virrig men Prinsen kom ut i rätt lopp, med rätt utrustning och rätt kusk, han blev femma och alla var nöjda.

Så på tre dagar här, har jag varit på trav två gånger, det är livet det! I går var V65 på Halmstad, gillar inte halmstad även fast jag fick sex rätt där sist, igår blev det tre tror jag, i dag är det på Eskilstuna, sex rätt där med sist, tror inte jag upprepar det idag. men det vore roligt!

Bilden: Concord Prinsen på Sundbyholm för nått år sen, nu har han vinterpäls och är så fin så!

Nej nu ska jag väl ta och vara lite social med mina medmänniskor här!
ha det bra så ses vi väl!
S.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0