Prinsen vann!

I fredags startade P's fasters häst Concord Prinsen på Örebrotravet, jag vet inte exakt vad det var för lopp mer än att det var ett V5 lopp, han hade Stefan Söderkvist i sulkyn och vann! Tydligen enligt P's föräldrar ett kanonlopp som hann ledde från start till mål. Man blir så glad när sånt händer, mycket för att Lili Anne som äger och tränar hästen blir så himla glad och hon kämpar så hårt för att hästarna ska bli bra. Sen är det ju så klart lite extra att man känner henne och hästen. Han är superfin prinsen! hoppas det ska rulla på för honom nu för han är duktig, riktigt duktig.


V75 igår gick riktigt ruttet, två rätt på sju lopp, inte kul alls. men sånt händer. Maharaja startade, han såg inte alls bra ut, slutade trea, och han ska vara världens bästa häst, jag håller med han Malla tipsexperten, G betyder inte godkänd, det betyder galopp.. hur som helst så gick inte V75 bra alls. Det ända som var roligt var att båda mina rätt kördes av Johnny Takter :p

V65 i veckan har gått hyfsat, 4-5 rätt typ. Här om dagen var det så där igen att jag spikat Björn Goop i ett lopp där han inte vann men han däremot vann ett annat lopp, fast den här gången hade jag med honom där också. Spik loppet gjorde han ett kanon lopp, Angel of Postman hette hästen, galopperade precis i starten och hamnade efter och kämpade som fan och slutade tvåa, verkligen ett superlopp.

Apropå Björn Goop så satt jag och kollade lite resultat på www.atg.se förut, V65 var galopp på Järgersro, inte intresant så jag gick direkt vidare till andra banor, trav på Färjestad idag, 10 lopp, varav han INTE körde i två, åtta lopp kvar, han vann 6 av dom SEX lopp, och dessutom vann en häst i hans träning ett sjunde lopp, snacka om bra dag för Stall Goop! :p

Nu hoppas jag att Victor ska komma ut och starta snart, fast han ska få på vinterbalans och sånt först, men sen så. och så hoppas jag att Prinsen ska fortsätta gå bra och att Baron ska komma igång så småningom och att det ska gå bra för honom också, det är en fruktansvärt snäll häst, han är 3år och son till Prinsen, han tjuvbetäckte!

Bild: Prinsen på Sundbyholm förrförra sommaren eller något sånt!

Ha det toppen så hörs vi i veckan!
S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0