Tisdagstema: Skydd

hej hej!
Dagens tisdagstema är Skydd, jag blir lite kortfattad idag, min strömsladd är paj och min laptop går därför inte igång så jag sitter vid "familjens" dator istället för min egen.. har således inte många bilder att tillgå, men som tur var hade jag en som passar klockrent in på temat, upplaggd och sparad på min gammla blogg som jag kom åt efter att ha fått återställa lösenordet jag glömt, så här kommer det, det jag vill skydda är mig själv, eller oss ifrån det här:


det som är i glaslådan som i sintur står i en glasmonter är en Svartänka, en av världens giftigaste spindlar, denna är på skansen akvariet och jag tog bilden för ett par år sen. den vill man inte möta på hemma i huset på en vägg eller så. som tur är är dom inte så vanliga i sverige, även om dom tydligen blivit vanligare så har dom tydligen svårt att överleva vintrar och så.

vill du läsa mer eller själv vara med, klicka här!

ha det toppen!
S.

Kommentarer
Postat av: Mia

Nej, fy attan, den vill man inte ha nära!

2011-12-06 @ 18:22:21
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0