V65 på Åby i dag 1/12

Hejsan!
V86 igår gick ungefär som väntat, jag fick fyra rätt av åtta, är ganska nöjd med det faktiskt, det var mycket svårare att tippa åtta lopp än vad man kan tro faktiskt. Det var knepigt, men jag satte en spik iallafall och det är jag ändå nöjd med. Och jag glömde inte Global Money!, men han vann inte, slutade som tvåa, slagen med mulen ungefär.  

Ikväll är det V65 på Åby, många fina lopp idag, ska bli intressant att se om det blir favorit betonat eller inte, det var typ Åke Svanstedt och Björn Goop som var favoriter i varje lopp, men favoriterna vinner inte alltid, det är alltid bra att försöka blanda lite, och så får man inte glömma känslan, man måste gå lite på känslan också och inte bara på statistiken, känslan när man läser namnet på en häst eller kusk, även om statistiken inte säger att den bör vinna så säger känslan det så ligger det förmodligen nått i det. När man tippat ett tag är det lätt att glömma känslan och bara gå på odds och statistik, eller snöa in för mycket på en favorit kusk eller tränare, då får man ta ett steg tillbaka och bara gå "back to basic" och tänka bort det och börja känna efter igen.

här är min rad i kväll:

I: 1, 4,5
II: 2, 12
III: 1, Mr Picolit - Åke Svanstedt
IV: 4, 6, 8, 10, 12
V: 2, 6, 7, 10
VI: 3 Hobnob - Björn Goop

Så blev det i kväll, ska bli kul att se hur många rätt det blir, kanske alla kanske inte ett ända, men det är inte det viktigaste för mig, det är bara kul att försöka se om man läst loppen rätt.

ha det bäst!
S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0