Dagens V65 på Kalmar

Hejsan svejsan!
Dagens V65a går på Kalmar, det var lite småknepigt att få till en rad, hittade tre potentiella spikar, vilka väljer man då? Jag hoppas jag gjort rätt som valt att spika Chimall T.T i första och Truculent i sista, för ett tag sen, typ i sommras eller nått så var det ett väldans rabbalder om hur man skulle uttala namnet Truculent, vissa sa att det skulle uttalas "Truselent" typ och någon påstod att det rent grammatiskt eller hur det skulle vara "Trakjulent" det var något med betydelsen av ordet eller hur det var, jag tycker att man ska uttala namn som hästägarna säger att det ska uttalas, det är ju ändå dom som döpt hästen en gång i tiden.
När man kollar på trav eller är på trav så är det alltid kul med det där med namnuttalet, hur olika olika personer uttalar namnen, jag har hört en man, Anders nått tror jag han heter, jag minns faktiskt inte, han bytte namn på hästen 2-3 gånger under ett och samma lopp. I sommras på Mantorp när Victor startade där så uttalade kommentatorn hans namn galet ett par gånger, han heter Sincka's Victor och första gången hans namn nämndes ropade han Snicka's Victor, andra gången typ ett halvvarv senare ljöd högtalaren med Sincka's Visitor istället, men sen blev det rätt, då blev det Sincka's Victor, som det ska vara, Vicke slutade dock som fyra i mål tror jag, men gjorde ett superfint lopp. Bara 2-3 starten i karriären.  Men en av dom roligaste feluttalen jag har hört har jag fått berättad för mig, det var en häst som hette Xavier Takstens och då hade kommentatorn på Örebro travet tror jag det var ropat ut Kaviar Takstens i stället var Xavier :D Så kan det gå!

Dagens V65a var som sagt lite småknepig, Kalmar är ingen bana jag känner till så väl, jag har aldrig varit där (har vart på 6 olika banor) och har ingen större koll på vilka tränare som finns där, borde väl kanske försöka läsa in mig lite bättre på det någon gång.  Hur som helst här kommer min rad till i kväll.

I: Chimall T.T - Fredrik Persson
II: 3, 4, 10
III: 1, 5, 8, 12
IV: 2,8
V: 1, 2, 4, 8, 3
VI: 3 Truculent - Johnny Takter

Jag har förresten börjat fundera på att ändra om och bli en renodlad travblogg, det vore roligt, men jag vet inte om jag har kapacitet för att klara av det, jag är ju ingen tipsexpert och kan kanske inte ge bra tips och sånt, men jag kan ju kanske i och för sig ge ett annat perspektiv på det hela, men jag måste nog fundera lite mer på det.

ha det bra
vi ses.
S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0