Galen på Goop...

..Nej då så farligt är det inte, men nästan :p hehe Björn Goop är en av mina favorit kuskar och tränare för den delen, men han är en av dom första favoriterna jag fick för några år sen när jag blev biten av travet på allvar, (den allra första favoriten är Ulf Olsson) men så i går på V65 på Axevalla så spikade jag Björn Goop med Hobnob i andra loppet, där slutade han som 2a ( om jag inte minns fel) inget fel med det det var ett fint lopp och så, men så i 4e loppet tror jag det var, så tog jag inte med honom, inte för att jag inte ville, jag försöker ta med mina favoriter så mycket som möjligt när dom har bra hästar, så jag har med honom allt som oftast, i dom flesta loppen, dock inte alltid (man får inte snöa in och börja bygga systemen runt en kusk eller så), tyckte väl iallafall att i det loppet behövde han inte åka med, men då går han och vinner! :p  Då börjar jag fundera på hur jag ska göra, ta med honom ALLTID eftersom han gör tvärt emot mitt spel eller inte :p haha. Det var väldigt roligt iallafall, eftersom jag för en gång skull inte tagit med honom när han vann, men jag hade med honom i dom flesta andra loppen utan seger :p dock fina resultat, två andra platser vad jag minns (om jag inte minns fel). Fick förresten tre rätt igår, missade på spikarna, första spiken var Björn Goop andra var i loppet han vann, då jag spikat Örjan Kihlström.

Idag är det V64 på Solvalla, lång sändning, direkt sändning, första loppet är i full gång, jag har spik i dom två första loppen. Det är sista V64 på ett tag nu. Dom ska testa en ny grej, V86 altså 8 lopp och utdelning på 8,7 och 6 rätt, ska bli kul att se hur det blir att ta ut sånna system och se hur det funkar rent praktiskt, med tv sändning och sånt.

fick rätt i första loppet. här kommer min rad!

V64
I: 1 Angie Boko - Jorma Kontio
II: 4 Princess Wine - Magnus Jakobsson
III: 1,7,9
IV: 4, 10
V : 1, 2, 6, 14, 15
VI: 1, 5, 6, 12



Här är han, Björn Goop, på Axevalla för typ två år sen, sto championats helgen var det iallafall, det var sommar, men kallt, vi var på häst auktionen på kvällen, det var inte så kul, för folk söp som svin och var högljudda så det gick inte att koncentrera sig på auktionen för man hörde inget och såg knappt för folk satt inte still heller.  Men hästarna var fina och tävlingarna på dagen var roliga, första gången jag såg min första favorit tränare Lutfi Kolgjini var det, såg många bra kuskar köra lopp den dagen.

Ha det bra!
S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0