Goop x 3 på Solvalla igår, V65 på Boden idag

Jag fick 4 rätt på V64 igår, det gav 77kronor, men jag är nöjd ändå. jag spelar ju inte för pengar så det är ju inte att vinna som är det viktiga, utan att försöka se om man läst loppen rätt. en sak hade jag fel med förresten, Kadett C.D i sista loppet, var inte någon klar spik visade det sig, vet inte var han hamnade i mål, inget topplopp för honom iallafall. Dom tre sista loppen på V64 igår vanns av Björn Goop, jag hade med honom i två av loppen, dock inte det tredje där jag spikat just Kadett C.D, men jag kommer aldrig strunta i Global Money igen! Det andra loppet han vann Björn Goop vann han med Miss Shape som han själv tränar, den hade jag med, mycket fin häst, jag gillar den, vet inte riktigt varför men iaf, hon gjorde ett topp lopp, så himla fint, och det finaste var att se Björn klappa om hästen före målgången, det var fint, man ser sällan honom göra sånt, lika väl som man sällan, väldigt sällan, hör honom säga att han kommer att vinna ett lopp, jag har hört honom säga det en gång tror jag, han håller sig oftast till platschans om han säger något. Något annat som var roligt var att P. brukar "reta" mig för att jag gillar Björn Goop och ofta har med honom när vi tipsar, men igår hade P. med honom i sista loppet men jag hade det inte, det är ovanligt och rätt skoj tyckte jag, men som sagt aldrig att jag missar Global Money igen!


Idag går V65 på Boden, vilket är typ längst upp i norra Sverige, svår bana, man känner liksom inte till hästar och kuskar såväl däruppe. Jag tyckte jag lyckades få ihop en rätt trevlig rad, med en chans spik, men vi får väl se senare hur det går. Har typ Ulf Ohlsson och Robert Bergh i alla lopp :

här är dagens rad:

V65 Boden
I: 6 Condrads Linsan - Robert Bergh
II: 1, 3
III: 3, 8, 9
IV: 1, 6, 7, 11
V: 2, 6, 7, 8, 9
VI: 13 Love Above - Ulf Ohlsson

I morgon åker vi till brorsan i Köping för att  hjälpa honom och hans flickvän Emilia att flytta, 500 meter eller vad det var. det blir roligt iallafall. blir nog inget tips i morgon men jag måste fortfarande klura ut V75an, har valt en i varje lopp nu och har någon spik färdig, men det är SVÅRT!

OBS! BILDEN PÅ GOOP ÄR GOOGLAD!!

ha det bra så  ses vi!
S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0